Dlaczego zdrowa dieta powinna iść w parze z ćwiczeniami

Kombinacja dobrze znana wszystkim, którzy próbowali kiedyś odchudzania. Dieta + ćwiczenia. Dlaczego samo zmniejszenie kalorii nie wystarczy? Dlaczego ciężki trening 5 razy w tygodniu i ,,normalne” jedzenie nie da wymarzonych efektów?

Ćwiczenia przyspieszają metabolizm

O tempie spalania kalorii decyduje nasz metabolizm. Największy wpływ na niego mają nasze geny, ale możemy go znacznie przyspieszyć za pomocą diety oraz właśnie ćwiczeń. Aktywność fizyczna zwiększa tempo przemiany materii nie tylko podczas ćwiczeń, ale również na wiele godzin później. Wiele rodzajów ćwiczeń ma na celu właśnie przyspieszenie metabolizmu: należą do nich interwały czy HIIT.

Ćwiczenia oznaczają też przyrost tkanki mięśniowej. Każdy kilogram mięśni to więcej spalonych kalorii, a tym samym szybsze chudnięcie. Kilogram mięśni zużywa więcej kalorii niż kilogram tłuszczu, nawet podczas odpoczynku. Dlatego żeby zobaczyć najlepsze efekty należy połączyć ćwiczenia typu cardio z ćwiczeniami siłowymi. Każdy rodzaj aktywności się liczy, więc oprócz treningów na siłowni ćwicz w domu, chodź na spacery, pływaj, baw się z dzieckiem czy psem.

Ćwiczenia mają duży wpływ na naszą psychikę

Aktywność fizyczna powoduje wyrzut endorfin, które decydują o naszym samopoczuciu. Każdy zna uczucie spełnienia i samozadowolenia po ćwiczeniach. Dobry nastrój sprzyja zdrowym wyborom żywieniowym i chęci do dalszego działania. Ćwiczenia mają też drugi aspekt psychiczny. Po godzinnym wysiłku, kiedy kapał z nas pot, a mięśnie nas paliły, jesteśmy o wiele mniej skłonni do zjedzenia fast-foodu czy słodyczy. Mielibyśmy zniweczyć efekty naszego wysiłku i nadrobić wszystkie spalone kalorie? Kiedy wiemy jak ciężko jest spalić jednego pączka albo porcję frytek, kompletnie inaczej patrzymy na kalorie.

Aktywność fizyczna to nie tylko wygląd

Decyzja o zmianie stylu życia i wyglądu zazwyczaj jest związana z chęcią zadbania o swoje zdrowe. Odpowiednia kaloryczność diety i zdrowe składniki będą miały na to oczywiście wielki wpływ, ale również ilość aktywności fizycznej decyduje o naszym zdrowiu. Zalet jest mnóstwo: niższe ciśnienie krwi, zdrowszy kręgosłup i stawy, lepsze krążenie i praca serca, zmniejszone ryzyko większości chorób. Właśnie dlatego żeby zawalczyć o zdrowe ciało należy wprowadzić zmiany nie tylko w kuchni.

Wracając jeszcze na chwilę do wyglądu – duża i szybka strata wagi może mieć pewien negatywny skutek. Szczególnie u osób po 35, 40 roku życia skóra nie jest już tak elastyczna i po zrzuceniu kilogramów zaczyna obwisać. Oczywiście nie o taki efekt nam chodzi. Żeby tego uniknąć, po pierwsze wybierz stopniowe zrzucanie wagi. Po drugie, regularnie ćwicz. Aktywność fizyczna powoduje, że skóra jest jędrna i napięta. Zauważymy też zmniejszenie cellulitu i wszelkich niedoskonałości.

Nie wiesz jak zacząć dbać o siebie? Ktoś może to zrobić za Ciebie. Zdecyduj się na dietę pudełkową od https://bedietcatering.pl/wroclaw/ i pomoc trenera w ćwiczeniach. Wtedy cały proces odchudzania przekazujesz w ręce profesjonalistów, więc masz pewność efektów oraz rozsądnego zrzucania wagi.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here